joi, 26 februarie 2009

Cand aduc banii fericirea?


De foarte multi ani caut raspunsul la o intrebare: "Cum sa fac mai multi bani?" Raspunsurile au respectat pe rand legea mai mult sau mai putin dar m-au ajutat sa fac bani si constiinta mea a fost obisnuita si invatata incetul cu incetul cu dictonul lui Machiavelli, scopul scuza mijloacele.

Majoritatea prietenilor mei sunt preocupati de intrebarea la care
ma gandeam ma gandesc si eu. Unii trec de la un loc de munca la altul, altii inca fac lucruri certate cu legea dar toti au acelasi scop: Sa faca multi bani. Acum nu stiu daca eu am facut vreodata multi bani dar sigur am avut prieteni care au facut foarte multi bani si ce e mai trist e ca nu numai ca nu erau fericiti dar nu isi doreau decat sa faca mai multi bani. Daca la inceput se gandeau ca fac bani se duc in Ibiza, in Paris sau in Antalya, acum nu mai ies din casa ca sa faca mai multi bani.

Romanii inca sunt oameni care vor sa iasa in evidenta cu tot ce au si fac credite pentru o masina "misto" sa se uite vecinii la ei, dar spaniolii sunt genul de oameni care umbla cu o vechitura de masina ca sa stranga bani in banca sa aiba siguranta zilei de maine si abia cand au FOARTE multi bani isi cumpara si ei o masina mai frumoasa. Sunt curios unde e echilibrul, probabil undeva in Germania sau Franta. Cum sa fii fericit cand faci credit pentru o masina si
te intrebi daca o sa faci rost de bani sa platesti rata sau cum sa fii fericit cand iti faci griji pentru ce o sa mananci peste 2 ani.

Sunt sigur ca inainte de a ne intreba cum sa facem mai multi bani ar trebui sa ne intrebam daca banii chiar aduc fericirea. Eu sunt convins ca banii aduc fericirea doar intr-o singura situatie: atunci cand esti multumit cu cati ai. Pana la momentul acela insa prietenii mei se impart in carieristi, infractori si persoane imorale, pentru ca banii se pot face pe 2 cai: legal si ilegal. Si categoriile de prieteni se formeaza din cei care fac bani legal - carieristii, cei care fac ilegal - infractorii si cei care fac banii legal dar imoral...

Fiindca eu nu am reusit sa fiu fericit cu ceea ce am, ma intreb daca voi ati gasit alta metoda si astept un raspuns mai bun la intrebarea mea: Cand aduc banii fericirea?

P.S.: Postul asta e mai trist decat nota in care am vrut eu sa il scriu probabil pentru ca ziua asta a adus vesti nu foarte bune.

11 comentarii :

  1. Anonim spunea...

    lolz..banii te schimba. ideal cred ca ar fi sa ai destui fara sa iti pese daca ai sau nu. daca te lashi sa iti pese prea mult si ai nefericirea sa ramai fara..then it's bad.

    but then again i`m not rich so how would i know.
    Sis

  2. Anonim spunea...

    Banii aduc fericirea atunci cand ai destui incat sa`ti satisfaci toate poftele ... dupa ce ti`ai satisfacut poftele (si mai ai bani) poti fi fericit si ajutand pe altii ... bineinteles asta depinde de fiecare in parte :)

  3. Anonim spunea...

    banii aduc fericirea atunci cand pentru ei nu renunti la lucruri de suflet si reusesti sa faci, pe langa bani, si lucruri din pasiune. Se zice ca banii nu aduc fericirea, dar o intretin :*

  4. Anonim spunea...

    Nu banii te fac pe tine, tu ii faci pe ei... banii aduc fericirea atunci cand reusesti sa ai aproape tot ce iti doresti, dar cu minim de efort, deoarece cu cat ai, cu atat vrei si mai mult, si banii facuti pe cai ilgale sau imorale, se stie ca nu ai parte de ei, cum vin, asa se duc... Esti fericit atunci cand nu ai grija zilei de maine, dar si cand banii nu sunt singurul lucru pentru care traiesti, nu devii ahtiat dupa avere...

  5. Anonim spunea...

    Cand is in cantitati foarte-foarte mari ^^

  6. Smart, funny and modest spunea...

    mai multe pareri... astept...

  7. Anonim spunea...

    Un banc spunea ca banii nu aduc fericirea, ci o cumpara gata facuta :)). Bineinteles ca nu cred in vorba asta "de duh", insa exista si un sambure de adevar. Am vazut la viata mea si persoane fara prea multi bani, dar carora li se citea fericirea pe chip, insa si persoane "loaded", dar nefericite. Consider ca banii aduc fericirea atunci cand sunt obtinuti "prin propria sudoare" cum se spune, pentru ca in felul asta ai tu personal o satisfactie mult mai mare, decat in cazul banilor obtinuti pe alte cai...cel putin in cazul meu se verifica ipoteza de mai sus. Castig binisor cat sa ma intretin si sa-mi fac majoritatea "poftelor" si capriciilor, deci din pct asta de vedere sunt fericita :).

    pupici!

    PS:sper ca am fost cat de cat coerenta, dar s-a suparat flo cand i-am zis ca voi comenta diseara, asa ca am preferat sa scriu acum, de la work :P

  8. Anonim spunea...

    Este o vorba: Quien cree que el dinero lo hace todo , acabará haciendolo todo por el dinero (in sp suna mai bine:P ). Trebuie sa pui o limita pana unde aduc bani fericirea, ca sa nu sacrifici prea multe si sa iti dai seama la urma vieti ca ai DOAR bani.

  9. Anonim spunea...

    Sunt o carierista convinsa! Vreau sa fac bani si nu pot decat sa sper ca in momentul in care voi avea destui va aparea cineva in viata mea care ma va invata sa traiesc cu ceea ce am fara sa vreau mai mult si mai mult...

  10. Anonim spunea...

    Imi pare rau pentru vestile proaste pe care le-ai primit :( Eu zic sa te bucurii de lucrurile marunte, sa te gandesti si la tine, nu doar la bani si la cum sa faci mai multi bani, eu te-as iubi si sarac ;)) :p
    made you smile? :*
    Cat despre bani: daca se pot face, de ce nu? Faci atatia cati poti si te duce mintea, timpul si perspectivele.

  11. Anonim spunea...

    in principiu... :) in orice situatie :)